Wednesday, December 22, 2010

Tak Habis-Habis...

Hallo teman2...
wahhhhh~~~ Speaking indo pulak daku...

ehem2..
Apa kabar semua...
Moga sihat2 sahaja...
ada x korg baca berita kelmarin dan semalam paling tidak hari2 la....

Apa yg korg bace? cerita psl ape?
haaaaaaa....pandaiii...
Kemalangan,pembunuhan,buang bayi dan mcm2 laaa~~

adehhhh~~
diorg nie xde kje lain ke?
Yg kemalangan tuh...kalau xsyg nyawa sekali pon..jgn la babitkan org lain...
Yg membunuh tu...Ko da byk sgt ke pahale nk bunuh org?? xle bincang cara baik ke utk selesaikan mslh tu? yg ORG MUSLIM tu...kita dia ajar utk selesaikan mslah secara baik bukan dengan cara kekerasan..

Yg duk buang bayi tu...da la dosa bermaksiat...pegi bunuh lak janin tuh...
kalau dah GATAL SGT...
KAWEN la teros...
xpayah susah2 nk sorok2 kan kandungan tuh...
Org yg halal ponnnn susah nk dpt ank..
BINATANG ponnnnn syg akn ank..
KORG...?? suka suki je buang anak..bunuh anak!!!

Kalau xnk sekali pon..
jgn la dibunuh anak tu..
dia xberdosa!!!



Paling wanie kesal...
Kemalangan yg berlaku baru2 nie..
semuanyew membabitkan BAS dan KERETA..
EN bus...awak itu bukan nyew bwk bas tuh sorg2..
tp ade lagi manusia2 dia belakang awk!!!
nak berlumba mcm ferarri sekali pon...
beringat2 laa..manusia2 yg berada dibelakang anda..
"There is a life behind u..and u r not alone!!!"
Kalau dah byk sangat pahala tuh...
jgn la babitkan NYAWA org lain..
kes dia simpang pulai pulak...
MMG akan memalukan nama MALAYSIA..
sebab kebanyakkannyew semua org luar yang mati...

Wanie kalau bawak kereta mmg paling takottttttt....
nak duduk berdekatan kenderaan berat!! BAS,lori,treller, gajah....eyhhh..
salah pulak..
mentang2 dduk berdekatan zoo...
Kalau boleh kita elakkn drp berdekatan dgn kenderaan berat..
takutt weyhhh...
diorg tuh RAJA jalanan..
sekali mau di sondolnyew...
mane taknyew...
kelajuan diorg kalah en ferarri ksygn ku..
kalau dkt highway..
xde dduk lorong kiri...
nak yg 1st...
XLEH BLAHHH!!!

yg en kereta pulak..
boleh tahan jugak...
yang kereta KAYA2..
laju tuh....bagi diorg HARUSLAH!!!
mungkin diorg dah xtahan nk terkucil kotttt...
xpela kita memahami...
tp yg xbole blahnyew..
diorg nie kereta cantik,mahal,besar....
tapi jalan ikot suka..mcm bapak dia yg punya jalan....
nak masuk ke kiri or kanan..
signal tarakkk
ish5....da la kereta mahal,cantik,besar...selesa..
tp signal xde..
penat je beli mahal2..
ptot la kereta mhl2 senag accident..
xbagus rupenyew kereta diorg..
xde alat utk bg signal..xcanggih betol...
suruh company dan kilang kereta tuh ttop je la business diorg..
buat melayang nyawa org je..
baik la beli kereta buruk..dah tentu2 ade signal...
walaupon buruk...tetap canggih...dan bertatasusila di jalanan..

kesiankan...ade peraturan xnak ikot...
ade nyawa xnak jaga..
ada anggota badan yg sempurna xnk jaga..
kalau dah xnak sgt...
derma la dkt org yg memerlukan..
kalau xsyg sgt nyawa tuh.....xtau la nak ckp ape..
tp pikirkan la org2 yg sygkn kita...org2 yg berdekatan dgn kita...org2 yg masih memerlukan kita...

PIKIR2KAN LAH
BERSYUKURLAH DGN APA YANG KITA ADA
dan SAYANGILAH NYAWA KITA (xnk ckp anda sbb..nnt korg syg nyawa sndri je..org lain korg xnk syg)

0 cakap la ape2 pown:

Total Pageviews